Adresgegevens
Bezoekadres :
Batterijservice Nederland BV
Burg. Krollaan 21 A
5707 BA Helmond
Nederland
Openingstijden
Telefonisch +31 (0)85 1308 266 (Ma t/m Vrij 09.00-16.00uur)
Bezoek : Ma t/m Vrijdag van 08.30-16.30uur
Zaterdag en Zondag gesloten.
Afhalen is mogelijk na een geplaatste bestelling op :
ma en vrij. tussen 08:30 en 16:30.
Di, woe en do : tussen 12:30 en 16:30
Bestellen
Als Particulier, bedrijf of instelling kunt u direct online bestellen.
Registreren mag maar is niet verplicht.
Voordelen van registratie zijn:
Het opvragen van de actuele status van uw bestelling.
Het opvragen van uw bestelhistorie.
Indien gewenst op de hoogte worden gehouden van aanbiedingen.
Betaalmethode "Op rekening" is niet beschikbaar voor particulieren.
Instellingen / Bedrijven/Retailers:
U kunt direct online, per e-mail, telefoon of per fax bestellen.
Betaalmethode "Op rekening" is alleen mogelijk voor bedrijven in Nederland na registratie op onze website en goedkeuring van uw account na controle. (Geldig KvK en BTWnummer vereist.)
Er wordt altijd vooraf een kredietcheck gedaan. Levering bij een eerste bestelling kan hierdoor vertraging oplopen. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de snelheid waarmee u ons de juiste documenten doorstuurt.
Wilt u retailer worden van onze producten?
Na goedkeuring krijg u van ons een een retailaccount en toegang tot onze retailprijslijst.
Het activeren van een retailaccount neemt doorgaans 1 werkdag in beslag.
Garantie en retourbeleid
Al onze producten worden geleverd met de standaard fabrieksgarantie, dit kan per product varieren.
De garantie is niet van toepassing indien de mankementen geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, ondeskundig of onzorgvuldig gebruik en is niet overdraagbaar.
Bij installatie van batterijen of accu(pack's) is de klant ten alle tijde verantwoordelijk op het juist installeren en gebruik.
Indien het product na controle door onze technische dienst niet defect blijkt te zijn, worden afhankelijk van de gemaakte kosten de onderzoekskosten in rekening gebracht.
De verzendkosten voor alle producten welke naar ons geretourneerd worden om welke redenen dan ook, komen in 1e instantie voor rekening van de klant.(uitgezonderd DOA)
Eventuele compensatie van de gemaakte retourkosten geschiedt volgens onze voorwaarden zoals aangegeven onder "retourbeleid"
De klant is ten alle tijde verantwoordelijk voor schade of vermissing van producten welke ontstaan zijn tijdens het transport naar Batterijservice.nl
Onvoldoende of ongefrankeerde zendingen worden door ons niet geaccepteerd.
Retourzendingen zonder of niet compleet ingevuld RMA-formulier worden niet door ons in behandeling genomen.
Indien er onder garantie een ander of gerepareerd product opnieuw naar de klant verzonden wordt, komen de verzendkosten van de garantielevering voor rekening van Batterijservice.nl
Aanvullende bepalingen :
Afwijkende garantie is van toepassing op onderstaande producten : (levensduur is sterk afhankelijk van wijze van gebruik, opladen en opslag.)
Loodaccu's , Noodverlichting accu's, Samengestelde (klantspecifieke) accupack's, Losse oplaadbare (indusriele) cellen,
Accu's voor hand-en tuingereedschap (powertools), stofzuigers en elektrische fietsen. (E-bikes)
1. DOA (defect bij aankomst) : 100% omruilgarantie / retour -en verzendkosten voor Batterijservice.nl
2. Defect <90dagen na levering : 75% omruilgarantie / retourkosten voor klant, verzendkosten voor Batterijservice.nl
3. Defect <180 dagen na levering : 50% omruilgarantie / retour -en verzendkosten voor de klant.
4. Defect na plaatsing d.m.v. solderen/las : Geen garantie.
- Op (oplaadbare) batterijpacks welke zijn samengesteld door de klant wordt geen garantie gegeven
Li-ION batterijen :
Li-ION batterijen (18650,18500,26650,enz) dienen met grootste zorgvuldigheid en kennis behandeld te worden om gevaarlijke situaties te voorkomen. Garantie op deze cellen is uitsluitend van toepassing bij DOA (dead on arival), z.g.n. "0" volt cellen, of beschadigde cellen direct na ontvangst nog voor het eerste gebruik. Vanaf het eerste gebruik vervalt iedere vorm van garantie en/of aansprakelijkheid. Batterijservice Nederland is nimmer aansprakelijk voor schade die ontstaan is door het gebruik van Li-ION cellen op welke wijze dan ook. Bij ontvangst van beschadigde cellen dient u deze niet te gebruiken en direct met ons contact op te nemen.
Retourbeleid
In het geval dat de consument zijn bestelling wil retourneren, dient hij allereerst telefonisch of per e-mail hiervan melding te maken bij de onze klantenservice.
Zodra wij het defecte product ontvangen hebben zullen wij binnen 3 werkdagen het product testen en beoordelen op de aangegeven klacht(en). Wanneer een product niet defect blijkt te zijn, berekenen we 30,- euro onderzoekskosten en de verzendkosten voor het retourneren.
Indien het product defect is zullen wij het defecte product vervangen. Wanneer het product niet meer leverbaar is vervangen we het defecte product voor een gelijkwaardig alternatief, of een tegoedbon met de waarde van het product excl. eventuele verzendkosten. Dit geldt tevens wanneer de levertijd van het vervangende product niet acceptabel is.
Retourzendingen dienen voldoende gefrankeerd, stevig verpakt en voorzien van het juiste RMA nummer te worden gestuurd naar:
5707 BA Helmond
Retourzendingen die niet binnen 1 week na dagtekening van of zonder het RMA-nummer door ons zijn ontvangen, worden niet meer in behandeling genomen, of gecrediteerd,
(1) Voorwaarden compensatie retour-verzendkosten :
De kosten van het retourneren van producten die binnen het herroepingsrecht of de garantieperiode vallen, zijn te allen tijde voor rekening van de afzender.(klant)
Gemaakte (retour)verzendkosten worden niet gecompenseerd wanneer :
Product(en) defect zijn door onjuist gebruik of buiten de garantietermijn vallen.
Producten bij beoordeling niet defect blijken te zijn.
Reeds (eerder) in rekening gebrachte verzendkosten.
Bij retour gekomen bestellingen die niet tijdig zijn afgehaald op de afhaallocatie.
Bij retourzendingen na 30 dagen vanaf de uitleverdatum. (uitgezonderd DOA)
Wanneer een product bij ontvangst defect is (DOA) of binnen een maand na de uitleverdatum gebreken vertoont, vergoeden wij onder (1) genoemde voorwaarden de gemaakte retour-verzendkosten. (standaard verzending / maximaal 6,75euro)
Batterijservice.nl is nimmer aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van producten welke zijn ontstaan tijdens het transport van retourzendingen.
Wet kopen op afstand
Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.
De wet bevat onder meer verplichtingen voor de leverancier om de consument bij overeenkomsten op afstand tijdig en voldoende informatie te verstrekken.
De consument heeft bedenktijd en het recht om de overeenkomst binnen de bedenktijd te beëindigen. De wet biedt de consument een betere bescherming tegen het eisen van betaling voor niet bestelde zaken en geeft meer bescherming tegen agressieve verkooptechnieken.
De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:
- Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen de overeenkomst binnen die periode ontbinden, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
- Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:
- Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt (zoals bepaalde Amerikaanse koelkasten).
- Cd's, video's en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken.
De extra plichten van de verkoper zijn als volgt bepaald:
De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:
- bedrijfsgegevens (identiteit)
- kenmerken van het product (deze staan bij ieder product),
- prijs (deze wordt bij ieder product vermeld)
- wijze van betaling
- wijze van levering
- bezorgkosten
- de geldigheidsduur van een aanbod of van de prijs
- garantie
Deze informatie is door middel van de links terug te vinden op onze website en bij de producten.
Batterijservice.nl doet er alles aan u zo goed mogelijk te informeren via de website, wanneer u echter nog vragen heeft over een product of onze dienstverlening kunt u telefonisch contact opnemen of per E-mail.
Retailers en Bedrijven
Voor retailers in de detailhandel is het mogelijk om door ons een geheel op branche afgestemde winkel-presentatie in te laten richten.
Onder bepaalde voorwaarden stellen wij gratis winkel/display materiaal beschikbaar en is het mogelijk om onder bepaalde voorwaarden een tryout van een afgesproken periode gehouden worden met volledig recht van retour op de door ons geleverde producten.
Als retailer profiteert u van onze aantrekkelijke retail-prijzen.
Wilt u een extra impuls geven aan uw omzet in batterijen, laders, zak of spaarlampen met een uitstekende winstmarge en zeer flexibele voorwaarden ?
Neem voor een geheel vrijblijvend advies contact met onze afdeling sales en wij informeren u graag (kosteloos) over de mogelijkheden !
Portfolio presentaties detailhandel:
EP - Expert - Top 1 Toys - DA Drogist - DIO Drogist - Intertoys - Marskramer - Coop Supermarkt - Ricardo Trend Juweliers - Telcombinatie - Readshop - DIO Drogist - Hubo - Foto Kiekshop.
Voor bedrijven, instellingen, ziekenhuizen,enz. die regelmatig dezelfde artikelen afnemen hanteren wij aantrekkelijke staffelkortingen of projectprijzen. Twijfel niet om contact met ons op te nemen voor een offerte op maat !